anouck-hoekstra.reismee.nl

eerste blog post!

zo dit is em dan, mijn eerste blog post! ik heb hier lang mee gewacht omdat ik vond dat er niet zoveel spannends is gebeurd. Maar ik schrijf nu toch deze eerste post ;)

Als je mij nog niet kent, hoi, ik ben Anouck en ik ben nu 16 jaar oud (in maart word ik 17) en ik woon in een klein stadje in Friesland... En ik ga volgend jaar een schooljaar in de verenigde staten doorbrengen! dit is ook de reden dat ik deze blog heb aangemaakt, zodat ik vrienden, familie en belangstellenden op de hoogte kan houden van mijn leven volgend jaar aan de andere kant van de oceaan!

Waarom en hoe het begon

Ik zal bij het begin beginnen, in 2010 ben ik met mijn familie in Orlando, Florida geweest, dit was een fantastische reis waar mijn nieuwsgierigheid naar de verenigde staten begon te groeien. Toen ik in de eerste klas zat, was ik benieuwd naar de mogelijkheden qua uitwisselingsprojecten, maar heb er daarna een tijdje niet meer over na gedacht. Een paar jaar later, toen ik in de derde klas zat en we een richting moesten kiezen op school, begon ik er weer over na te denken. Wat wilde ik gaan doen als ik klaar was met de middelbare school? Ik had geen idee en opeens kwam er als reclame op internet weer de uitwisselingsprojecten voorbij, like it was meant to be! Ik ben daarna samen met mijn ouders gaan googlen en vond verschillende organisaties. Het jaar daarop begonnen we met het bezoeken van voorlichtingen en hier kwam er vrij snel een organisatie naar voren die mijn voorkeur had; Travel Active! Na een tijdje twijfelen, was ik er op 13 juni 2017 overuit, ik wilde dit heel graag en ging er alles aan doen om het te laten gebeuren. Ik heb me die zelfde avond nog op gegeven en heb een aantal dagen later deze blog aangemaakt.

Wat daarop volgde

Aan het eind van mijn zomervakantie, 31 Augustus, kreeg ik van Travel Active een mailtje met de aanmeldingsformulieren. Hiervoor kreeg ik precies twee maanden de tijd om alles in te vullen (van gezondheidsverklaring tot cijfers en alles over mezelf) en op te sturen. Na thuiskomst ben ik er meteen aan begonnen.

Op zaterdag 16 september had ik de Engelse taaltest, hier werden mijn vaardigheden in lezen, luisteren en praten getest. Ik was die dag erg gespannen, maar de testen vielen gelukkig enorm mee.

Een week voordat ik het in moest sturen, had ik het klaar en heb ik het ook meteen doorgestuurd. Binnen 3 dagen had TA mijn aanmeldingspakket al goed gekeurd en doorgestuurd naar Ayusa (de Amerikaanse partner organisatie van Travel Active). 2 november kreeg ik weer mail dat ook Ayusa mij geaccepteerd had en ik dus officieel geaccepteerd ben! Kort daarna kreeg ik ook een pakket met verschillende boekjes met heel veel informatie over de Verenigde Staten en het exchange year.

en nu?

Nu is het afwachten waar ik word geplaatst en bij wie. Dus dat zal dan ook de volgende blog post worden ;)

x Anouck

Reacties

Reacties

Jouke

Anouck, ik ben super trots op je hoe je alles aanpakt en hoe gemotiveerd je voor deze spannende reis alles hebt geregeld. Ik zal deze blog in iedergeval ook volgen en delen.
Liefs xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!